Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Boala geloziei

 

O schiță veselă de Mihai Frunză

   Mitică Catargiu doarme dus. Asta pentru că, în ziua trecută, adorata lui soție, Maricica, l-a dus la medicul psiholog. Este vorba de celebrul Vasile Cuțitaru, până nu demult, un eminent chirurg. Un pârdalnic de malpraxis l-a determinat brusc  să-și schimbe specialitatea. Fiind puțin beat, în loc să amputeze membrul inferior al unui bărbat accidentat, i-a amputat alt membru.

   - Domnule doctor, zise Maricica, soțul meu are halucinații. Crede că-l înșel.

   - Nu cred, doctore! o  contrazice ferm Mitică. Sunt sigur. L-am găsit în șifonier. Îl cheamă Costică.

   - Vai, domnule, nu trebuie să faceți o tragedie din asta. Toți găsim hoți în șifoniere. Dacă v-a furat un costum, o să vă ia doamna altul nou.

   - Nu mi-a furat niciun costum. Din contră. Omul era gol-pușcă și, așa cum era, a luat-o la sănătoasa. Eu m-am ales cu costumul lui, dar nu prea îmi vine. E cu două numere mai mare.

   - Domnule Mitică, zise doctorul Cuțitaru, marele savant Sigmund Freud spune că femeile nu înșeală. Ele doar compară. Vor să se convingă de faptul că soțul este mult mai bun la pat decât alți bărbați. Și dacă nu cumva, numărul lui este mult mai mic. Vorbesc de costum, bineînțeles.

   - Așa este! sare repede Maricica. Costică nu-i bun de nimic. L-am acceptat numai pentru că mi-a adus un buchet de orhidee.

   - Vedeți ce înseamnă puterea florilor? zise psihologul. Dumneavoastră îi aduceți flori doamnei?

   - Nu aduce, domnule doctor.Ultima dată mi-a adus în ziua nunții. Era buchetul de lămâiță al miresei, pe care am fost nevoită să-l arunc.

   - Nu-i aduc, ripostează Mitică, pentru că florile sunt scumpe și eu nu sunt doctor. Dar, îi aduc mereu floricele.

   - O femeie superbă, ca doamna Maricica, nu se cucerește cu floricele. Apropo, stimată doamnă, sânii aceștia nevrotici nu doresc o consultație psihologică? Îi programez mâine la ora 17.30.

   - Vă asigur că vor fi punctuali, domnule doctor.

   - Iar dumneata, domnule Mitică, suferi de o gelozie patologică hipotalamică acută severă. Îți recomand acest puternic somnifer. În câteva zile, te va vindeca miraculos.

   Acum, Mitică Catargiu doarme dus. Adorata lui soție, Maricica, se strecoară tiptil de lângă el, deschide ușa șifonierului și zise cu glas șoptit dar melodios:

   - Costică, hai!

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu