Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Cartea de geografie (fragmente)

   Nicolae Milescu Spătarul- CĂLĂTORIE ÎN CHINA: " Am sosit la Beijing pe ploaie. Picătura chinezească este nu numai umedă, dar şi sâcâitoare. M-am calmat însă repede. Acolo oamenii excesiv de nervoşi sunt puşi la marele zid. Praf de puşcă au din belşug. Am vizitat oraşul, deşi era interzis, orientându-mă cu ajutorul busolei. Restaurantele sunt pitoreşti, dar mâncarea chinezească nu mi-a priit. Crampele m-au chinuit tot timpul. Când am ajuns acasă, medicul de familie a descoperit că am viermi intestinali de mătase."

   Dimitrie Cantemir- DESCRIEREA MOLDOVEI: "Moldova este foarte frumoasă. Arată precum o blondă cu ochi albaştri şi cu ţâţe din belşug. Te tocheşti după ea, nu alta! De altfel, tochitura moldovenească este delicioasă. Ca şi poalele-n brâu ale moldovencelor. Nu mai vorbesc de borşul moldovenesc şi de câmpulungul moldovenesc. Frumuseţea Moldovei cu care mi-am împreunat viaţa este, totuşi, înşelătoare. Parcă văd că mâine-poimâine jumătate din ea va fugi cu un ibovnic de peste Prut!"

    Franz Kafka- AMERICA- "America este un local rău famat din Praga, descoperit de prietenul meu Columbek. Peste tot colcăie gândaci monstruoşi cu urechi mari şi depărtate: una la Chicago şi cealaltă la San Francisco. O chelneriţă metamorfozată în gorgonă cu o sumedenie de braţe prevăzute cu tăvi din tinichea prăvăleşte asupra clienţilor însetaţi niagare de bere neagră cu părul creţ."

 O carte bună trebuie citită pe toate părţile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu