Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Medicul de familie

   Divina Pompilia are guturai. Îşi suflă nasul cu o feminină delicateţe şi-i zice lui Hanibal:
   - Iar sunt bolnavă! Ar trebui să avem şi noi un medic de familie!
   - De unde, comoara mea nepreţuită? Pentru asta ar trebui să cotizăm la casa de asigurări.
   - Aşa este, aprobă Pompilia. Dar, tu eşti poet, iar eu sunt casnică. Singurii bani din casă îi aduc eu. Deci, n-am încotro. Mă voi strădui să plătesc şi asigurarea medicală.
   Hanibal a plecat abătut spre cârciumă. Barmanul Griguţă îi surâde absent. Hanibal îl întreabă:
   - Nu cumperi un sonet de Shakespeare? E scris de mine.
   - Nu! răspunde sec Griguţă.
   - Atunci, măcar o fabulă. Am una tare: "Scroafa şi ginerele". O dau ieftin.
   - Îmi pare rău, dar soacră-mea e plecată la băi. N-am cui s-o citesc.
   - Am ceva şi mai tare, insistă Hanibal . Un limerick!!
   - Uite ce este, zice ignorantul barman, ia de aici un pol şi lasă-mă în pace! Astăzi, în afară de mine, nu mai dă nimeni doi bani pe o poezie!
   Hanibal a luat iute banii şi a plecat glonţ spre casă. Din dormitor se auzea o respiraţie grea, chiar şuierătoare. Se gândi grijuliu:
   - Boala Pompiliei se complică!  După cum suflă, are nevoie de un vin fiert, de o frecţie şi chiar de câteva ventuze.
   Intră plin de bune intenţii, dar rămase uşor surprins. În patul conjugal, Pompilia goală - goluţă era consultată metodic de un tânăr îmbrăcat doar cu nişte ochelari cu multe dioptrii şi cu o bonetă albă pe cap. Plină de dezinvoltură ea zice:
   - Iubitule, să ţi-l prezint pe doctorul Verginel. Este noul nostru medic de familie. Sub pătură are şi stetoscop! Acum, tocmai îl primeam, ca pe un adevărat membru, în sânul familiei.                                      
 - Vai, iubito, eşti atât de bolnavă încât ai căzut deja la pat! 
 - Nu, dragul meu drag, guturaiul mi-a trecut ca prin farmec. Acum îmi plătesc contribuţia lunară la fondul de sănătate !
 Caricatură de Florin Blăgoi

Un comentariu:

  1. DILEMA UNUI CHEFLIU

    -De"ceva" de sunt in stare!?
    Eu ma fac ca nu pricep.
    Dar le pun o intrebare:
    Dintre voi, cu care incep?

    RăspundețiȘtergere