Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Paşte fericit cu OUĂ ROŞII !

   Plimbându-mă prin piaţă, văd un afiş mare: AICI SE VÂND OUĂ ROŞII.
   - Iată o iniţiativă lăudabilă să se vândă ouă gata vopsite! îmi zic şi mă aşez la coadă.
   - Oare sunt proaspete?! îl întreb pe bătrânelul din faţa mea.
   - Foarte proaspete, îmi zice el. Au o găină vie care ţi le face pe loc.
   - Le face direct roşii?! mă minunez eu.
   - Direct. Este o găină poloneză care face ouă ungureşti vopsite cu un colorant german ecologic.
   - Cum adică ecologic?
   - Adică nu conţine cianuri decât aşa, de poftă. Vopseaua asta roşie este un albastru de metil-etil-fenol-mercapto-propanol. Ce vrei mai sănătos?
   - Aha! mă dumiresc eu. E-n regulă. Iau cel puţin cinci. A dracului găină! mai adaug. O găină din asta mi-ar trebui şi mie. Aş ciocni ouă roşii şi cu alte ocazii, nu numai de Paşti. De exemplu, de ziua naţională a Insulelor Capului Verde.
   Coada se mişcă rapid. În jumătate de oră am înaintat doi metri. Ca să mai treacă timpul, zic:
   - Anul trecut am cumpărat vopsea rusească din Obor.
   - Foarte bună, zice bătrânelul, dar radioactivă. Din cauza ei mi-au căzut dinţii. Dar, nu toţi. Numai doi, că atâţia aveam.
   În sfârşit, după o oră, ajung la tejghea. Aici, surpriză. În faţa mea se înalţă un munte de ouă albe ca neaua.
   - Nu aveţi ouă roşii? întreb uluit.
   - Ouă avem aici, mă lămureşte vânzătoarea. Roşiile se vând la cântarul alăturat.

Un comentariu: