Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Recepție de gală

    Îmi plac recepțiile. Ultima la care am participat a fost recepția noului nostru apartament, construit de ANLBB. Pentru a cinsti cum se cuvine momentul, în dimineața respectivă, eu și scumpa mea soție ne-am prezentat cu punctualitate, gătiți frumos în costume de seară. Fracul mă cam strângea, în schimb jobenul de-abia era ținut în frâu de urechi. Am apăsat sfios pe butonul de la ușă. Nu s-a auzit nimic. Totuși, un individ prevăzut cu o căldare cu var ne-a deschis zâmbitor.
   - Soneria nu funcționează? am întrebat intrigat.
   - Ba da, ne-a răspuns, dar când se apasă pe buton, în loc să sune, se aprinde o luminiță în debara. Este un mijloc modern de reducere a poluării sonore în apartament și o economie substanțială în uzura clopoțelului.
   Am intrat. O comisie formată din trei domni burtoși cu niște fețe ca de gheață ne întâmpină cu multă căldură. Intrăm în sufragerie. Am fost profund surprins încă de la ușă, care nu s-a deschis decât prin demontarea balamalelor.
   - Priviți, cât spațiu și câtă luminozitate! declamă un individ  durduliu, arătând teatral spre fereastra mare, a cărei formă de trapez oarecare se armonizează perfect cu arcul de cerc pe care îl descrie peretele.
   Dorind să constat dacă parchetul se mișcă uniform, am început să țopăi ușor. Un nor de praf ne-a învăluit dând fracului meu albul cuvenit.
   - Haaaapciu! a strănutat voinicește vicepreședintele comisiei, luând-o la fugă salutar, pentru că o imensă bucată din tencuiala tavanului i-ar fi căzut în cap.
   Unul din specialiștii prezenți ne-a liniștit asigurându-ne că asemenea fenomene se produc, ca și avalanșele, numai din cauza ecoului și ne-a invitat complezent să trecem în bucătărie. Am trecut în bucătărie. Individul cu găleata ne-a luat-o înainte, încercând să astupe repede cu bidineaua micile crăpături din pereți ce, arareori, depășeau adâncimea de trei degete.
Bucătăria era intimă și cochetă. Mi-a plăcut. Doar soția mea s-a găsit să obiecteze că lipsește chiuveta. Priviri scurte între membrii comisiei, câteva accese de tuse cu mult subînțeles și omul cu găleata a zbughit-o pe ușă. S-a întors după un minut, însoțit de o splendidă chiuvetă roz care i-a dat multă bătaie de cap datorită dimensiunile ei minuscule. Încercând să o pună la locul ei, a scăpat-o de trei ori pe jos, ciobind-o, ce-i drept, numai de două ori. Dându-și seama, în cele din urmă, de nepotriveală, a dus-o înapoi în baie și ne-a promis, făcându-ne cu ochiul, chiuveta bucătăriei din apartamentul vecin. A dispărut îndată, dar s-a întors fără chiuvetă. În schimb, târa după el o ușă de dormitor.
   - Chiuvetă n-am mai găsit! se căinează omul. Mi-au luat-o alții înainte. Priviți, însă, ce ușă faină! N-are decât două găuri. A dumneavoastră are șapte.
   În timp ce el a început să monteze ușa în locul chiuvetei noi am intrat în baie. Membrii comisiei, din motive de spațiu, au rămas în hol, de unde au putut recepta strigătul de mare surpriză al soției mele al cărui ecou a produs, după estimările ulterioare ale experților, pagube în valoare de 17.853 lei foarte noi.  Strigătul nu a fost declanșat de vederea unui micuț rozător, ci de poziția verticală în care era montată cada. În zadar au încercat experții s-o convingă de multiplele avantaje pe care le oferă cada verticală: economia de spațiu, estetica deosebită, posibilitatea de a face baie în poziția culcat stând în picioare, o scurgere eficientă. Scumpa mea soție s-a dovedit a fi refractară la ultimele facilități ale traiului civilizat. M-a luat de mână și m-a târât afară.
   - Dragule, mi-a zis iubitor, vreau să mergem la o recepție ceva mai mondenă. Asta m-a umplut de praf!
   - Sigur, dragostea mea. Mergem la recepția oferită de Asociația crescătorilor de ornitorinci cu prilejul aniversării a 11 ani de la desființare. N-ai un joben curat?

                                                                                        MIHAI  FRUNZĂ



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu