Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Normele europene

Normele europene stabilesc nivelul minim al colesterolului la 8 sarmale

NORMELE EUROPENE
de Mihai Frunză

   La intrare se aud bătăi strașnice. Deschid repede, înainte ca ușa să sară în țăndări. În cadru apare un individ mic, gras și cu șapcă.
- Ne scuzați de deranj, zice el. Suntem de la regia de apă.
- Bine ați venit! răspund politicos.
În spatele lui mai apar doi domni foarte distinși. Pe capete au pălării cu boruri mici, iar în fiecare mână poartă serviete diplomat. În total, au zece serviete. Șeful lor zice:
- Dumneata ai solicitat un apometru?
- Eu, mărturisesc eu cu glas sfios.
- În ce scop?
- Pentru că plătesc prea mult. Aici, la ultimul etaj, apa curge o singură oră pe zi, mai precis de la 3 la 2 noaptea. Eu plătesc paușal pentru 24 de ore. Nu e corect! Vreau apometru!
- Bine, îți punem unul dar trebuie să-l plătești.
- Plătesc! Cât?
- 5000. Să știi că face! Este conform cu normele europene.
- Ai înnebunit!? Este un preț enorm.
- Este. De fapt, apometrul costă 50 de lei. Restul sunt taxe de instalare.
- Nu pot să plătesc. Este prea mult!
- Atunci, de ce dracu îți mai trebuie apometru? Zici că apa nu curge.
- Propun altceva, zice unul din colegii cu pălărie. Dacă pe conductă îți vine numai aer, în loc de apometru, îți montăm un barometru.
- Bună idee! zice șeful cu șapcă. Barometrul costă numai 4000, iar după normele europene, aerul consumat este mult mai ieftin decât apa. În plus, barometrul îți indică și presiunea atmosferică. Este un instrument foarte util pentru reumatici.
- Domnilor, eu n-am nici bani, nici reumatism. Eu vreau apometru!
- Dumneata ne astenizezi! zice șapca. Îți facem o ultimă propunere. Vă trebuie doar un lighean mare fabricat de chinezi după normele europene și o sticlă de un litru aprobată de Oficiul pentru măsuri și greutăți. În momentul când apa curge, o colectați în sticlă și o vărsați în lighean. La fiecare sticlă, trageți o linie cu pixul pe perete. La sfârșitul lunii, numărați liniile și treceți rezultatul într-un caiet tip aprobat de secția financiară. Spune matale, îți mai trebuie apometru?
- Recunosc, nu-mi mai trebuie!
- Mai este o problemă. Noi nu mergem pe încredere și un om de-al nostru va sta permanent în apartament. De fapt, trei oameni în trei schimburi. Aveți două camere, le veți da lor sufrageria. N-o să te deranjeze prea mult. Unul din ei bea foarte puțin.
- Pe mine nu mă vor deranja, le zic franc. Sper că nici pe nevastă-mea, pe soacră-mea, pe bunică-mea și pe cei doi copilași.
- Vă atrag atenția că trebuie să le asigurați trei mese pe zi plus o sticlă cu vin conform cu normele europene, iar de sărbători să le oferiți o primă de miel sau de porc. Unul din ei are diabet, ține regim și vrea primă de curcan.
   Brusc, am simțit nevoia să închei discuțiile și cei trei domni au părăsit apartamentul puțin precipitați. De data asta, n-au mai folosit ușa, ci fereastra.
   Puțin înfierbântat, m-am retras în dormitor și mi-am pus termometrul. Este un fel de a zice pentru că în ultimii ani ne măsurăm temperatura cu un vechi centimetru de croitorie gradat din doi în trei, conform normelor europene.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu