Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Mitică Catargiu se întoarce


CUM  SĂ-ȚI FACI UN NUME
schiță umoristică de Mihai Frunză

   - Cum vă numiți? întreabă omul de la ghișeu
   - Mitică Catargiu, răspunse discret și sfios Mitică Catargiu.
   - Și ce doriți de la noi?
   - Doresc să-mi schimb numele. Cică este cacofonic. Mi-au spus-o colegii mei, sudorii autogeni de la Șantierul naval din Predeal. Se distrează copios pe seama asta și nu mai vreau.
   - Și ce nume nou preferați?
   - Costică.
   - Bine, dar și Costică este un nume cacofonic. Ca și Lică, Vasilică, Tăsică, Marinică.
   - Deci, nici Costică nu-i bun. Bine, atunci aleg Petrică.
   - Omule, nu înțelegi? Toate numele terminate în ică sunt cacofonice.
   - Am înțeles că doar nu-s chiar bou. Ca atare, mă voi numi Petrilă. Nu se mai termină în ică ca Petrică, ci în ilă ca Petrilă.
   -Petrilă nu-i nume de om, zise funcționarul. Este nume de oraș în Valea Jiului.
   - Nu-i adevărat, zise Mitică. Acela este Petroșani. Și nu-mi place. Petroșani Catargiu sună ca naiba!
   - De acord, domnule Mitică. Și de aceea vă propun numele de Mitu. Vine tot de la Mitică. Mitu Catargiu ar suna foarte bine.
   - O fi sunând, dar n-are prestanță. Mai bine ar suna Gogea Mitu Catargiu.
   - Domnule Mitică, Gogea Mitu era un uriaș. Dumneata ai un metru jumate. Sudorii autogeni vor râde și mai abitir.
   - Ai dreptate. M-am răzgândit și aleg numele Mitică.
   - Bine, dar Mitică este numele actual!
   - Acela este alt Mitică.  Mai vreau și un Mitică nou. Mă voi numi Mitică Mitică Catargiu.
   - Cetățene, dacă vrei să-ți dedublezi personalitatea, e o idee. În acest caz, numele cel nou ar trebui să fie Mitică Mitică Catargiu Catargiu. Ce părere ai?
   - E perfect. Și are avantajul că îmi voi sărbători onomastica de două ori.
   - Da, dar cu cacofonia cum rămâne?
   - Care cacofonie? Mitică Mitică sună foarte frumos și nu-i cacofonic. Ca și Catargiu Catargiu. Gata, puteți să faceți actele! Și, dacă nu te superi, cu cine am avut onoarea?
   - Cu Ion Ion, răspunse funcționarul. Dar, acum mi-ai dat și mie ideea aia grozavă și am să-mi schimb și eu numele. Mă voi numi Ion Ion Ion Ion.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu