Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Noile bucate de Crăciun


   Mare amator de bunătăți tradiționale, am evadat la țară. Acolo, surpriză! Porcii au dispărut din cauza pestei. Așa că m-am mulțumit cu vreo câteva rețete noi:

   CÂRNAȚI DE CURCAN. Șeful de post din sat a reușit să-și salveze porcul, pe care l-a tăiat la timp și l-a făcut cârnați. Mi-a oferit și mie unul de vreo 10 centimetri. Nu m-a satisfăcut pe deplin și acum le înțeleg perfect și pe bietele noastre femei.
   CALTABOȘI DE GUINEEA. Unchiul Costică a avut doi porci pe care veterinarii i-au incinerat. Totuși, a reușit să ascundă un porcușor în șifonier. L-a sacrificat, dar n-a ajuns decât pentru caltaboși. M-am delectat și eu cu o bucățică. Gustul era deosebit, dar parcă nu era de Guineea, ci, mai degrabă, de Senegal.
   POMANA PORCULUI DE PRIMAR. Primarul din comună și-a făcut pomană de mătușa Florica și i-a lăsat unul din cei doi porci. Din păcate, într-o noapte, i-a fost furat. Mătușa îl bănuiește pe adjunctul șefului de post. Așa că, acum ține și ea post. Pe mine m-a tratat cu o omletă.
   TOBĂ CU PIELE DE PORC. Moș Haralambie este toboșar în taraful comunal. Toba lui este fabricată din piele de porc, așa că moș Haralambie linge bețele și susține că au un gust delicios. Eu m-am lins pe bot de tobă.
   RĂCITURI DIN ADIDAȘI. Copitele de porc erau numite, nu demult, adidași și din ele se făceau niște răcituri grozave. Anul acesta, tanti Aglaia, în lipsa porcului, a făcut răcituri din adidași chinezești. Mi-a dat și mie o porție. Aspicul este acceptabil, dar șireturile sunt nedigerabile.
   TOCHITURĂ SPANIOLEASCĂ. Lelea Safta s-a dus la oraș și cu jumătate din pensie a cumpărat două kilograme de carne de porc importată din Spania. A ieșit o tochitură bunicică. Am mâncat cu poftă, am băut și ceva zaibăr, după care lelea s-a binedispus și a dansat pe masă cu foc un flamenco.
                                               Mihai Frunză
                                              gastronomad



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu