Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


A doua poveste a unui basm


   - Mae, mi-e somn! zice micuțul nepoțel. Mai spune-mi, te rog frumos, un basm! Poate știi unul românesc, că basmele fraților nemți sunt fantezii comice.
   - Bine, puișor. Îți voi spune un basm scris de marele nostru povestitor Ion Creangă. Se numește Povestea lui Harap-Alb.
   - Dă-i drumul și te mai rog să fii concis! Fără floricele!
   - Am înțeles, puișor. Cică, într-o vreme ancestrală, încep eu brusc, într-o țară utopică trăia un crai care avea trei fii. Cel mai mic se numea Harap-Alb.
   - Harap-Alb! se minună micuțul. Alb știu ce este. Dar Harap?
   - Harap înseamnă un om cu pielea mai închisă. Adică, mai brunețel.
   - Craiul era afro-american?
   - Nu, puișor. Era european.
   - Dar crăiasa?
   - Era albă ca zăpada, zic eu cu jumătate de glas.
   - Atunci, cum s-a născut oximoronul acesta de Harap-Alb!? Logic și conform cu legile eredității ale lui Mendel, crăiasa l-a făcut cu grădinarul, conchise micuțul.
   - Măi, năpârstocule, zic eu autoritar, de unde știi tu cum se fac copiii?
   - Știu, Mae. De la colega mea de grădiniță, Lilișor. Are trei ani, dar știe multe. Cred că, mai degrabă, tu nu mai știi. La vârsta ta, ești confuz și o să-mi torni teoria aia aviară cu barza.
   - Mă uimești, tinere! Cred că am dat-o în bară cu basmul acesta.
   - Nu-i adevărat, Mae! Am avut prilejul să explicăm științific fanteziile înaintașilor ignoranți, care credeau în berze. Uite, chiar acum, îți voi emite și altă teorie.
   - Tot despre Harap-Alb?
   - Tot. Cred că lucrurile au stat cam așa. Craiul, dacă era crai, umbla creanga după femei și o cam neglija pe frumoasa crăiasă. Și cum, pe vremea aia, nu se inventaseră vibratoarele, doamna crăiasă l-a făcut pe Harap-Alb cu străbunicul lui Cristi Borcea. Gata! Somn ușor, Mae! Și mâine o să-ți spun eu adevărata poveste cu pupăza din tei...
                                                        
                      Mihai Frunză
                    bunic cibernetic


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu