Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Prietenul adevărat

   Poarta Raiului este închisă. Cineva bate cu insistenţă.  Sfântul Petru apare somnoros şi plictisit:
   - Ce doreşti, domnule muritor, în miez de noapte ?
   - Vreau să intru. Sunt poetul Hanibal Zacuscă.
   - Te rog să pleci înapoi imediat! Nu eşti programat astăzi.
   - Nu contează. Trebuie să intru pentru că merit. N-am scris poezii cu pupături indecente, n-am turnat la Securitate decât în pahare, n-am băut mult decât în zilele fără soţ, n-am băut puţin decât în zilele cu soţ, n-am fumat decât ţigări scurte şi nu mi-am înşelat nevasta cu femei urâte. La biserică am mers săptămânal ca să joc pocher cu părintele Paisie. Cu aceste ocazii am făcut multe donaţii.
   - Bravo ! zice Sfântul Petru. Eşti un muritor pios şi de aceea nu meriţi să mori. Acum două zile, Şeful mi-a povestit că un poet din România şi-a ajutat prietenul aflat la mare ananghie. Cred că era vorba de tine.
   - Aşa este, zice Hanibal. Poetul avangardist Costică Bodler Coţofăneşti voia să se sinucidă. Nevasta l-a părăsit şi l-a dat afară din casă. L-am adăpostit la mine. Avea datorii la cămătari şi i le-am plătit. Era bolnav de maladii lumeşti şi l-am dus la doctori. Acum este sănătos tun şi scrie poezii normale.
   - Păi, vezi ! Eşti un om bun, aşa că îţi ordon să pleci imediat înapoi!
   Hanibal a plecat. S-a trezit brusc în propriul dormitor. Pompilia era în pat, goală-puşcă. El era întins pe jos, iar poetul Costică Bodler Coţofăneşti stătea nefiresc deasupra sa. Hanibal îi zice uluit:
   - Ce faci, Costică ? De ce mă strângi de gât ?

 Doi prieteni la trei pahare: Mihai Frunză şi Ananie Gagniuc

3 comentarii:

  1. De erati la trei femei,
    Gandeam ca nu faceti fata.
    Insa, la sprit, cu temei
    Va vine pofta de viata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil ca poetul avangardist, revenit acum la normal, il resuscita pe Zacusca nicidecum sa gandim ca i-ar fi facut ceva rau! Iar Pompilia se dezbracase doar in semn de protest ca sotul o paraseste!

    RăspundețiȘtergere
  3. RANDURI PENTRU doi prieteni*

    Cu privirea aţintită
    Cu ochi de expert,
    Au zărit o SULAMITĂ
    Si-o vor ca desert.

    *Inspirate si din poezia lui I.M.

    RăspundețiȘtergere