Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Privata privată

   Lada cu bere mă sileşte să privesc cu deznădejde de jur-împrejur. Nici un tufiş, nici un copac. Gangul de lângă Primărie este deja ocupat de un grup de lucrători de la salubritate. În uşa blocului alăturat străjuieşte vigilent un pâlc de băbuţe, care îţi taie orice chef, cu ajutorul unor cuţite de bucătărie. În sfârşit, dau cu ochii peste o firmă luminoasă: NEVOIA MARE - PRIVATĂ PRIVATĂ.
   Intru năvalnic. Un tip îndesat şi oacheş mă întâmpină bucuros nevoie mare:
   - Bine aţi venit la noi! Serviţi un rom?
   - Servesc pe oricine, zic. Nu am prejudecăţi rasiale.
   - Nu este vorba de mine, mă lămureşte romul. E vorba de băutură.
   - Nu doresc să beau nimic, spun precipitat. Din contră!
   - Trebuie să serviţi, zice omul. Intră în preţul biletului.
   Romul îmi întinde romul. Îl beau pe nerăsuflate şi o zbughesc spre cabina fericirii. Romul îmi stă în gât.
   - Stai pe loc! mă somează. Garderoba obligatorie!
   Trec pe la garderobă. Îmi las pardesiul şi haina. Dau să plec.
   - Dar pantalonii!? mă apostrofează garderobiera. Vreţi să-i stropiţi? Voi, bărbaţii, sunteţi tare neîndemânatici!
   Mi-am lepădat sfios şi pantalonii. Îmbujorat, părăsesc garderoba. Caut cu priviri de vultur mult dorita cabină.
   - Domnul cu lenjeria parţial mâncată de molii, aud o voce imperativă, vă rog să treceţi pe la casa de valori!
   - Mă grăbesc nespus, zic disperat.
   - Nu stăm la discuţii! Pe aici se fură straşnic. Lăsaţi la casa de valori ceasul, verigheta, coroanele dentare şi cerceii.
   - Cercei n-am, zic vinovat.
   - Păcat! V-ar fi stat grozav cu unul în nas şi cu altul în buric.
   Cu o viteză demnă de un recordman mondial în sală, am depus toate valorile pe care le aveam asupră-mi, inclusiv un ciot de creion de o valoare inestimabilă. Cu el voi tăia de pe listă, la viitoarele alegeri, pe toţi candidaţii care se opun privatizării. Dau să părăsesc ghişeul.
   - Mâinile sus! îmi răsună în urechi un glas baritonal. Controlul armelor! În ultima vreme, actele teroriste s-au înmulţit ca ciupercile. Nu apuci să aţipeşti un pic, că se şi aude o bubuitură!
   - Domnule, sunt foarte grăbit, mă scuz.
   - Detectivul nostru lucrează operativ, mă linişteşte o femeie grasă, îmbrăcată ca un papagal şi care se recomandă a fi patroana localului.
   Detectivul m-a luat în primire. Am ridicat mâinile supus şi el a început să-mi pipăie profesional chiloţii, în căutarea mitralierei.
   - Domnule, mai încet, zic hohotind, mă gâdili!
   Detectivul, nimic. Îşi face datoria cu zel. După următoarea repriză de gâdilături, n-am mai rezistat. Lada cu bere s-a revărsat.
   - S-a rezolvat, zice detectivul. Este curat. N-are nici o armă.
   - S-a rezolvat şi restul, zice patroana. Să vă fie de bine, treceţi acum pe la casă şi mai poftiţi pe la noi!
   Casiera îmi face socoteala. Este lungă: romul 24, garderoba 16, chiria casei de valori 80, controlul armelor 45, nevoia mică de a vizita localul 5, plus 30 TVA. Total: 200 ... Euro.
   - Aşa mult! mă minunez eu. Nu am la mine decât zece lei.
   - Cu zece lei foloseşti matale un gard, nu o privată privată! mă ceartă galeş patroana, după care mă scuipă între ochi.
   Mi-au reţinut drept gaj hainele, verigheta şi ceasul. Detectivul m-a aruncat apoi în stradă, numai în chiloţii parţial mâncaţi de molii. După mine a aterizat şi ciotul de creion cu care, la viitoarele alegeri, voi tăia de pe listă pe toţi candidaţii care se opun privatizării. L-am ridicat fericit.

 Caricatură de Florin Blăgoi

Un comentariu:

  1. Normal! După ce v-a beut Gagniuc vinul, aţi dat-o pe bere. Consumul de bere îţi dă putere, dar pute rău! Am păţit şi eu, dar altfel. Am găsit o toaletă ecologică apoi...nu mi-am mai găsit-o!
    Să fi rămas la amantă?

    RăspundețiȘtergere