Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Jurnalul unui turist american

  ISTANBUL: Este capitala Greciei. Am mai vizitat această ţară şi acum zece ani. Între timp, s-a schimbat foarte mult. Grecii au construit multe moschei şi vorbesc turceşte.
  ATENA: Este capitala Turciei, ţară aflată în pragul falimentului. Am plecat repede pentru că năvălirile turcilor care demonstrează violent au transformat centrul oraşului, numit Acropole, în adevărate ruine.
  CAIRO: Lângă oraş sunt mai multe muzee în care se intră, după modelul de la Luvru, prin nişte piramide.
  RUSE: Oraş dintr-o ţară mică numită Rusia. Locuitorii oraşului se numesc bucureşteni şi fac tot timpul cumpărături.
  MADRID: Metropolă plină de femei frumoase, cu sânii opulenţi ca nişte mingi. Asta m-a convins că la Madrid interesul pentru fotbal este Real.
  CONSTANŢA: Aici m-am simţit ca acasă pentru că lângă oraş este o bază americană pe care am vizitat-o însoţit de simpaticul primar, domnul Mihail Kogălniceanu.
  VIENA: Este un oraş terorizat de muzică. Locuitorii intraseră în panică pentru că o trupă din Bucureşti venise în turneu cu spectacolul ,,Lacul lebedelor".
  VADUZ: Am auzit că este un oraş dintr-o ţară foarte mică, al cărei nume îmi scapă. Am vrut s-o vizitez, dar cu toate străduinţele mele n-am găsit-o. Oraşul, nici atât !
  AMSTERDAM: Un oraş foarte ciudat, în care segregaţia a atins absurdul: bărbaţii îmbrăcaţi se plimbă pe străzi, iar femeile goale stau şi-i privesc din vitrine.

 Ghioceii de la tâmple mi-au căzut pe pământ, într-o grădină. Să-i rup, se strică, să-i las, mi-e frică...să nu mi-i fure vreo ,,florăreasă" bruneţică.

6 comentarii:

  1. ILUZIE

    Foarte celebra poezie
    Avea subiect o floricică.
    Azi crezi, cuprins de nostalgie,
    Că doar o brună ţi-o ridică...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Bubu, felicitări pentru catren. Nota 10 (zece).
      Totuşi, precizez că floricica ar prefera să fie ridicată de o blondă. Consideră că ţi-am răspuns în versuri.

      Ștergere
    2. REGRETE

      Pentru ce am scris pe blog
      Mi-ai pus 10 în catalog.
      Dar în loc de-o notă mare
      Mai bine mi-ar prinde o floare...

      MĂRINIMIE

      Dacă preţioasa-ţi floare
      Ar câştiga şi-n vigoare,
      Din propria avuţie
      Blonde ţi-aş trimite..o mie!

      Ștergere
  2. Continuare!
    Am vizitat, curios şi două oraşe - Budapesta şi Sofia - care sunt capitala României. N-am înţeles niciodată de ce o ţărişoară din Estul sălbatic are două capitale, dar asta-i treaba lor. Ţara este condusă de unu' Papură-Vodă - am căutat în dicţionar şi spunea ceva de "papură" că este specifică lacurilor, bălţilor şi mocirlelor - mă rog, numele lui, ce treabă am eu! Frumoasă ţară! Am văzut peisaje ca în Elveţia, neexploatate turistic, însă şi mai ales mulţi câini - şi, dom-le, toţi erau cu covrigi în coadă!!!
    Fiind în preajma sărbătorilor de "Paşte" (cum îi zic ei, habar n-am ce înseamnă, că am priceput traducerea din dicţionar, dar n-am văzut oi şi vaci să pască) am văzut şi herghelii de cai care mâncau ouă colorate şi un fel checuri şi, cel mai şocant, am filmat nişte porci care levitau şi chiar se daplasau într-un fel de zbor dezordonat. Una peste alta, oamenii sunt prietenoşi - cam bronzaţi după gustul meu, da' mai erau şi câţiva mai albi, cam leşinaţi şi costelivi, ce-i drept - şi primitori dovadă că la sosirea mea mi-au dat pâine cu sare şi apă... de la chiuvetă (la început am bănuit că vor să mă otrăvească, dar am înţeles ulterior că astea sunt obiceiurile şi modul lor de viaţă). La plecare, n-am fost nevoit să le fac şi eu mici cadouri, întrucât şi le făcuseră singuri - din toţi banii mei!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumos comentariul de mai sus, venit din partea unui turist american veritabil şi nu din partea unui turist american inventat de mine.

      Ștergere
    2. Mulţam de aprecierea frumuseţii, deşi în starea de râsu'-plânsu' în care mă aflu şi de care sufăr - ca tot românu' imparţial - puteam să fac un efort 'telectual să fiu mai... umorist! Poate la prima pensie, dacă mănânc ceva mai consistent - un grătar, ceva - mă îndur să scriu ceva mai vesel despre şi cu români şi relaţia lor cu "stupid people". Am zis!

      Ștergere