Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Lumea nouă

Delegaţie românească vizitând gheizerul irlandez din oraşul elveţian Genova...


                                         LUMEA  NOUĂ

   - Domnule senator, bine aţi revenit în ţară! A fost un turneu cu bune rezultate ?
   - Foarte bune. Niponia este o ţară cu un mare potenţial uman şi economic.
   - Niponia!?  N-am auzit de ţara aceasta.
   - Aveţi mari lacune, domnule reporter. Niponia este o ţară africană locuită de niponi.
   - Îmi pare rău, dar eu ştiam că niponii sunt locuitorii Japoniei, o ţară asiatică.
   - Faceţi o confuzie. Locuitorii Japoniei se numesc japonezi, iar femeile japoneze se numesc japoneze. Am vizitat şi Japonia, anul trecut. M-au hrănit numai cu chifle şi cu gheişe.
   - Domnule senator, eu am învăţat la şcoală că japonezii se mai numesc niponi şi sunt locuitorii Japoniei.
   - Poate ai Laponiei. Lasă-mă, domnule cu şcoala matale!  Ştim noi ce şcoală se face în ziua de azi.
   - Totuşi, insist. Niponii sunt locuitorii Japoniei, tot aşa cum portughezii se mai numesc lusitani şi sunt locuitorii Portugaliei.
   - Total greşit, domnule reporter! Lusitanii sunt marinarii de pe ,,Lusitania", vaporul acela mare scufundat de nemţii germani care l-au torpilat în primul război mondial de o sută de ani. Portughezii sunt locuitorii Braziliei.
   - Vai de mine ! De ce spuneţi asta ?
   - Pentru că brazilienii, un popor de fotbalişti ignoranţi, în loc să vorbească braziliana lor maternă, vorbesc portugheza. I-am auzit cu urechile mele când am vizitat cascada Niagara de pe Amazon.
   - În America Latină aţi fost ?
   - Nu. Am evitat-o pentru că acolo se vorbeşte numai latina, o limbă moartă pe care locuitorii nu vor s-o îngroape. A, pardon! Latina se mai vorbeşte şi în România, prin liceele alea care vă învaţă numai prostii. De aceea se vorbeşte foarte prost.
   - În final, vă rog să-mi spuneţi ce proiecte de politică externă mai aveţi pentru viitorul imediat.
   - Vreau să vizitez cât de curând Thailanda. Am auzit că este o ţară foarte interesantă cu care merită să avem relaţii mai strânse. Femeile sunt foarte ospitaliere şi te tratează cu un ceai rusesc sau chinezesc, dar şi cu un masaj de-al lor, thailandez. Bărbaţii, care se numesc siamezi, se au ca fraţii şi umblă pe străzi legaţi între ei. Sunt nedespărţiţi !
   - Domule senator, vă mulţumesc pentru foarte interesantul interviu şi vă spun încă o dată: bine aţi revenit printre noi, românii, care suntem locuitorii Italiei, Spaniei şi ai Marii Britanii !

                                                                                              Mihai FRUNZĂ

Un comentariu: