Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Deziluzii europene: Monte Carlo

Până la urmă, m-am mulţumit cu o poză făcută în goana maşinii. Din păcate, eu nu mă văd pentru că n-am reuşit un selfie. Agentul de circulaţie pândea nemilos.

DEZILUZII  EUROPENE: Monte Carlo

   - Nu stăm prea mult aici, îi zic soţiei. Preţurile sunt uriaşe. Doar benzina este mai ieftină decât în România. Parcăm undeva, dăm o raită prin oraş, ne pozăm în faţa Cazinoului ca să-i înnebunim pe amicii de pe facebook şi plecăm spre Provence.
   Zis şi făcut. Căscăm ochii pe ici, pe colo şi ajungem în faţa celebrului Cazino. Îi dau consoartei aparatul foto şi mă aşez în poziţie de fotomodel pe scările de la intrare. La un moment dat observ că soţia dispare, iar pe umăr simt o mână în uniformă. Mă întorc şi văd un fel de majordom îmbrăcat într-o livrea pe al cărei piept strălucesc în soare o sumedenie de tinichele. Îmi zice în ruseşte:
   - Poftiţi înăuntru, gaspadin! Ruleta rusească vă aşteaptă!
   Încerc să-i spun că nu sunt gaspadin ci un român lefter, dar nu reuşesc. El mă târăşte cu o energie solară nebănuită în hol.
   - Musiu! strig eu ca din gură de şarpe, nu vreau la ruletă! Nu suport când se învârteşte! Ameţesc şi-mi vine rău.
   - Nu-i nimic! Închideţi ochii, încearcă el să mă înduplece. Puteţi plăti şi cu cardul. Primim şi cecuri, dar cu oarece acoperire.
   Am profitat de o clipă în care mi-a dat puţin drumul din mână şi am luat-o la sănătoasa pe scări. El, după mine. Fiind cam burtos m-a pierdut repede şi a renunţat. După colţ, o regăsesc pe nevastă-mea care proba un sacou.
   - De ce m-ai părăsit? o întreb ciudos.
   - Păi, zglobiu cum te ştiu, am crezut că te-au arestat.
   - Cel puţin, mi-ai făcut o poză?
   - N-am apucat. Totul s-a petrecut aşa de fulgerător!
      Şi uite aşa nu voi avea cu ce să-mi înnebunesc amicii de pe facebook.
      - Nu-i nimic, îmi zic consolat. Hai la Palatul Grimaldi! Poate reuşesc să mă fotografiez cu principesa de Monaco.

                                                                                       MIHAI  FRUNZĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu