Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Inutilitatea cerberilor

Nu vă speriaţi! Sunt doar gaze lacrimogene.


INUTILITATEA  CERBERILOR

   Am fost spectator la meciul România - Ungaria. Ceea ce m-a impresionat au fost controalele mai mult decât riguroase făcute la intrarea pe stadion. La prima poartă m-au întâmpinat nişte gorile fioroase, angajate ale unei firme de pază. Sunt nişte masculi grandioşi, îmbrăcaţi într-un albastru celest. M-au luat la pipăit din cap până-n picioare. Au fost mulţumiţi.
   - În chiloţi nu mă căutaţi? întreb eu în glumă. Poate am acolo o petardă sau chiar două!
   - În chiloţi n-avem voie decât cu acordul dumneavoastră.
   - Vă dau voie, zic eu şi mai şugubăţ, dar numai cu condiţia să mă controleze domnişoara.
   Domnişoara este o novice care acum ia lecţii şi învaţă meserie. Este bine făcută şi are nişte palme uriaşe.
   - Virginico, zice huiduma masculină, caută-l pe domnul de petarde!
   Virginica nu se sfiieşte şi începe să mă cerceteze metodic. Eu devin roşu la faţă şi-i zic:
   - Mai încet, domnişoară! Mă gâdili provocator.
   - N-are mai nimic, zice ea cu dezamăgire. Parcă dădusem de fitilul unei petarde dar, sigur este inofensivă.
   - În micul rucsac nu mă căutaţi? mă îndeamnă să întreb drăcuşorul din mine. Am în el un pulover. Mai târziu se face frig. Sau poate am în el o bombă nucleară, mai ştii!?
   - Nu te mai controlăm, zic cei doi bărbaţi. Ai dezamăgit-o pe Virginica. Poţi să treci!
   Am trecut dar, după zece paşi, am simţit o mână neagră pe umăr. Un jandarm imens îmi porunceşte cu glas baritonal:
   - Pune rucsacul jos!
   L-am pus. Omul l-a desfăcut cu maximă prudenţă şi a aruncat puloverul cât colo. În rucsac n-a mai găsit nimic. Înfuriat, i-a tăiat fundul cu un cuţit special. L-a mai ciopârţit în vreo trei locuri şi a decretat marţial:
   - Este în regulă. Poţi intra! Ba nu, stai! Scoate-ţi şi pantofii!
   I-am scos rapid. Brusc, jandarmul devine palid şi zice:
   - Încalţă-te, dracului, urgent şi dispari! Simt că mă sufoc.
   Am lăsat resturile de rucsac pe jos şi cu puloverul în mână am intrat pe stadion. Acolo, ce să vezi şi să auzi? Mii de petarde şi fumigene explodează de jur-împrejur. Este o atmosferă irespirabilă, de iad bucureştean. Mă aşez cuminte pe locul meu, moment în care încep nişte bubuituri asurzitoare. Galeriile par înarmate cu tunuri. Ceva mai jos, începe şi o bătaie între suporterii dinamovişti şi cei stelişti care, înfierbântaţi, dau foc la scaune. Jandarmii cu scuturi intervin în forţă, îi altoiesc temeinic cu bastoanele, după care aruncă între ei grenade cu gaze lacrimogene. Huliganii n-au probleme. Sunt dotaţi cu măşti speciale. În schimb, gazele urcă la nivelul nostru. Împreună ce cei din jur, oameni paşnici şi la locul lor, izbucnim în plâns. După o săptămână, eu încă plâng. După banii daţi pe bilet şi pentru că, din cauza lacrimilor, n-am putut să văd meciul.

                                                                                                  MIHAI  FRUNZĂ  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu