Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Oază de liniște

Ospitalitate românească: vecinii sunt întâmpinați cu toporași

         Este prima dimineaţă pe care poetul Hanibal Zacuscă o petrece în noua lui casă. Situată la marginea oraşului, este o adevărată oază de linişte. E adevărat că a fost trezit la cinci dimineaţă de cântatul cocoşilor,iar la şase de lătratul unor câini dar,acestea fac parte din noul său habitat liric. Vecinii sunt nişte oameni de zahăr: buni, săritori şi paşnici.
         Deschise larg fereastra pentru a face loc aerului curat. Deodată,nişte strigăte disperate îi străpung aprig timpanele moleşite:
         - Ajutor! Săriţi! Mă omoară!
         Ieşi grabnic în curte. Peste micul gard din faţa casei văzu o scenă de coşmar. Vecinul ,un tip bărbos,pirpiriu şi slăbănog îşi altoia nevasta,o femeie grasă şi zdravănă,cu un ditamai ciomagul.
         Hanibal n-a putut rezista. A sărit sprinten gardul şi s-a băgat între cei doi,smulgând parul din mâinile bestiei.
         - Ce faci,domnule? zbiară el indignat. Dumneata n-ai auzit de drepturile omului? Te voi reclama la Comisia europeană!
         Bărbatul lasă capul în jos,ruşinat. Nu zice nimic. În schimb,femeia se proţăpeşte în faţa lui cu mâinile în şolduri şi grăieşte plină de revoltă:
         - De ce te bagi unde nu-ţi fierbe oala,bă poetule! Lasă-l să mă bată!  E bărbatul meu şi are tot dreptul omului!
         - Bine,dar e inuman !
         - O fi,însă,dacă nu mă bate eu nu pot să mănânc. Vrei să mor  de inaniţie? De 25 de ani face lucrul acesta în fiecare dimineaţă şi nu l-a oprit nimeni. Acum te-ai găsit dumneata să ne strici micul dejun !
         - Înseamnă că vă bate de trei ori pe zi ?
         - A,nu! Mă bate o singură dată şi bine. Pentru toate trei mesele.
         - Atunci,vă rog să mă scuzaţi! zice Hanibal şi sare gardul înapoi în propria sa oază de linişte.
         În urma sa se aud strigăte disperate :

         - Ajutor! Săriţi! Mă omoară!                                               
                                                                               MIHAI FRUNZĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu