Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Insomnia

Iată dovada că umorul nu mai produce nimănui insomnii!

INSOMNIA
Schiță umoristică de Mihai Frunză

   Poetul oniric Hanibal Zacuscă suferă de o cumplită insomnie. Ca să adoarmă, a încercat toate metodele posibile. Firește, a început cu număratul oilor. Pentru că matematica a fost punctul slab al educației sale, când a ajuns la oaia numărul 13, se făcuse deja dimineață.
   - Bea o cafea amară! l-a sfătuit drăgălașa Pompilia. Cui pe cui se scoate.
   Cafeaua a avut efect. Hanibal n-a închis ochii încă o săptămână. Disperat, l-a vizitat pe medicul Vasile Cuțitaru. Acesta, chirurg fiind, i-a spus:
   - Te operez de prostată. Cu această ocazie va trebui să te adorm. Cu puțin noroc, vei rămâne adormit pentru tot restul vieții.
   Hanibal n-a apucat să audă când va fi operat pentru că, între timp, ajunsese în partea cealaltă a marelui oraș, unde locuia celebra vrăjitoare, baba Chivulica. Baba i-a spus:
   - Închide ochii, boierule!
   Hanibal i-a închis. N-a putut să-i țină așa mai mult de trei secunde. Când i-a deschis, a constatat cu mirare că nu mai are portofelul. Baba l-a consolat:
   - Lasă, chiparosule, nu-ți face probleme! Dacă nu mai ai bani ca să-mi plătești onorariul, mă mulțumesc cu lănțișorul de la gât. Dă-l repede încoace și cară-te la nevastă! Poate te adoarme ea. Pentru mine ești un caz incurabil.
   Ajuns acasă, îi spune Pompiliei:
   - Iubirea mea, baba Chivulica mi-a recomandat să mă culc cu tine.
   - Vai, Hanibale, faci tu asta? N-ai mai făcut-o de doi ani!
   - Ai înțeles greșit, fecioara sufletului meu! Mă culc cu tine ca să-mi fredonezi un cântec de leagăn, nu ca să facem amor.
   - Ești un măgar mincinos și afon! a izbucnit vulcanica Pompilia. Și pe deasupra ești și  poet !

   Plină de nervi, a apucat de pe noptieră giganticul său volum de poeme de dragoste Hidrocentrale lirice și l-a pocnit cu el în moalele capului. Ca prin minune, poetul oniric Hanibal Zacuscă a adormit buștean.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu