Cu toate că sunt daltonist, mie îmi plac toate culorile
LA ȚIGĂNCI de Mircea Eliade
Marele istoric al religiilor, pe
lângă romane de excepție, a comis și câteva povestiri fantastice fantastice. La
țigănci este reprezentativă. Totuși, mă întreb de ce scriitorul și-a permis
să numească țigăncile țigănci? Ar trebui sancționat post-mortem. Cred că putea
foarte bine să-și numească nuvela La femeile rome. Profit de ocazie și
îi somez și pe cei din industria cărnii să-și redenumească și ei mușchiul țigănesc
în mușchi rom. Desigur, se vor crea confuzii între mușchiul rom, ciocolata rom și
esența de rom. Sau cu romul de Jamaica. Asta ar crea alte probleme pentru că
jamaicanul Bob Marley semăna perfect cu un rom, lucru care ar atrage proteste
ale marinarilor și ale fanilor stilului reggae. Stilul reggae a prins și în
România, mai ales printre fotbaliștii de la Steaua de când sunt antrenați de
Reghecampf. E drept că stilul Reghe al Stelei seamănă mai mult cu stilul
manelist al lui Salam. Apropo de Salam, via mușchiul țigănesc, ajungem din nou
la titlul nuvelei lui Mircea Eliade. Într-o zi, butonând telecomanda după
canalul Paprika, am dat din întâmplare peste un post de manele ce transmitea un
videoclip cu Salam. Doamne, am văzut La țigănci dând din șolduri, burice
și sâni opulenți încât am devenit brusc exoftalmic și un mare admirator al
genului!
Lucru pentru care trebuie să-i fiu recunoscător pe veci lui Mircea Eliade.
Îți mulțumesc, dragă Mircea!
Mihai FRUNZĂ
- critic fidel romului cubanez -
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu