Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


O nouă schiță satirică


ȘURUBUL CU PREFAȚĂ
o schiță umoristică de Mihai Frunză

   Ies în oraș. La primul colț, dau nas în nas cu Hilarion. E un mare pisălog. Dau să-l evit. Nu pot, pentru că mă plachează ca un veritabil rugbist.
   - Maestre, îmi zice el, nu mă lăsa! Am scris o carte și am nevoie de o prefață.
   - Ce carte? întreb eu plăcut surprins.
   - Tehnica filetării inverse a șurubului cu două fețe, zice el mândru ca un păun.
   - Cu două fețe! mă mir eu. Este un șurub cam pervers.
   - Lasă glumele, te rog, că șurubul meu e serios!
   - Bine, dar eu nu mă pricep la tehnică. Până acum, am scris prefețe numai la cărți de literatură beletristică.
   - N-are a face! Vei fi un nume și în literatura tehnică. Și ca mulțumire, îți ofer această șurubelniță specială.
   - Nu! Nu pot s-o primesc și nu pot să scriu prefața. N-am noțiuni. Singurul lucru ce-mi vine în minte este că guvernul cam strânge șurubul impozitelor.
   - Păi, vezi? Ești un expert. Uite, îți dau două șurubelnițe pentru șuruburi cu două fețe.
   - Dacă stau bine să mă gândesc, aș avea nevoie de trei șurubelnițe. Așa că aștept s-o inventezi pe cea pentru șurubul cu trei fețe.
   - Șmechere, vrei să scapi! mă admonestează Hilarion. Dar, cu mine, nu-ți merge.Uite, ia de aici trei șurubelnițe pentru șurubul cu două fețe!
   Le iau, le bag discret în buzunar și zic pervers:
   - M-ai convins! Merg acasă și-ți scriu prefața.
   Hilarion dispare în culmea fericirii. Eu mă îndrept spre treburile mele. La colțul următor, dau peste veșnicul cerșetor Comision. Mă caut prin buzunare și nu găsesc niciun ban. Ca să salvez situația, îi arunc în pălărie o șurubelniță.
   - Mulțumesc, bătrâne filantrop, zice el. Tocmai de așa ceva aveam nevoie. Șurubul cu două fețe al noului cod fiscal mă strânge groaznic și pe mine.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu