Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Planuri de vacanță


o schiță veselă de Mihai Frunză

   Hanibal scrie de zor un poem în care cântă dragostea dintre o amibă placidă și un amib focos. Spre final, se poticnește. Nu s-a hotărât dacă să-i împreuneze sau să-i despartă. În acest moment crucial, apare Pompilia:
   - Apropo, meduzul meu iubit, noi unde ne împreunăm în toamna asta? Vara a trecut și n-am fost încă în vacanță. Lumea deja se întoarce!
   - Ce vacanță, caracatița mea scumpă? Nu suntem nici elevi, nici studenți. Tu ești gospodină, iar eu sunt poet. Cine vrei să ne finanțeze?
   - Eu, prostuțule! Am pus deoparte o sumă frumușică.
   - De unde, comoara mea?
   - Pui prea multe întrebări nelalocul lor. Mai bine, răspunde-mi tu la întrebarea: unde vrei să mergem?
   - Cum unde? La Halkidiki, firește!
   - Ești nebun! Acolo e plin de români. Sigur dăm peste Popeasca și peste Ioneasca. Niște cațe gălăgioase care vorbesc tot timpul.
   - Atunci, propun Ibiza.
   - E și mai rău. Acolo se vorbește numai românește. Vreau un loc unde să nu mai aud manele și înjurături neaoșe.
   - Nicio problemă! Găsesc eu un locșor. Te duc în Kiribati. Acolo se vorbește gilberteza și ceva engleză oceanică.
   - S-o crezi tu! Georgeasca de vizavi a ajuns de trei zile acolo. Acum, tot Pacificul răsună în colorata limbă română.
   - Grea problemă mi-ai dat! se vaită Hanibal. Ar mai fi o singură soluție. Să mergem în Papua - Noua Guinee, dar undeva în junglă. Acolo se vorbesc doar limbile Tok pisin și Hiri motu.
   - Da, dar se vorbesc în timp ce noi fierbem în cazanul cu supă. Ai uitat că acești vorbitori sunt papuași canibali? N-avem noi norocul să dăm peste un trib de canibali vegani! Mai bine, stăm acasă!
   - Știi că ai dreptate, raza mea de soare cu dinți de aur!? Este și cea mai ieftină soluție de vacanță. Ne închidem două săptămâni în apartament, ne izolăm de toată lumea și ne facem de cap!
   - De acord, zice Pompilia. Și ca să nu mai auzim vorbindu-se românește, ne înjurăm numai și numai în samoană!

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu