Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Cățelușul


o schiță umoristică de Mihai Frunză

   Mitică Catargiu, mare miciman pe un vapor ancorat în portul Vișeu de Sus, a fost invitat la o cafea fierbinte de către o frumoasă poetesă. Încântat, omul nostru a cumpărat un bogat buchet de trandafiri thailandezi, pe care a dat jumătate din ultima leafă. Cu el în mână, a intrat, fluierând un lied de Schubert, pe poarta larg deschisă a domniței. N-a apucat să facă trei pași mărunți, că un dulău fioros și imens, puțin mai mai mare decât un vițel din rasa Siemmenthal, i-a tăiat calea.  Fiara s-a repezit hulpavă și i-a înfulecat buchetul. Mitică a înlemnit și s-a întrebat:
   - Ce rasă o fi dulăul acesta hămesit? Nu cred că este Rottweiler, pentru că mi-ar fi devorat și mâna. Sau este un Rottweiler vegan?
   A dat să plece mai departe pe alee, dar nu s-a putut. Dulăul s-a ridicat în două labe și, aplecându-se puțin, i-a lins nesățios mustața, mârâind feroce.
   - Te pomenești că are și purici, își zise Mitică înciudat. Va trebui să-mi dau podoaba cu prafuri.
   Câinele îl aprobă cu un mârâit înfricoșător.
   - Cățelușule drag și scump, încercă Mitică să-l îmbuneze, lasă-mă să trec, că se răcește cafeaua! Grațioasa ta stăpână mă așteaptă cu nerăbdare. Uite, deja a trecut sfertul academic! Și eu, pentru că nu mi-am dat încă doctoratul, n-am voie să-l depășesc.
   Cățelușul drag și scump este însă neînduplecat. S-a proțăpit în fața lui Mitică, arătându-și ostentativ colții sfâșietori. După jumătate de oră, pe alee, apare frumoasa poetesă.
   - Ce faci, amice? Te mai aștept mult? Se răcesc cafelele și sentimentele!
   - Te rog să mă ierți! Eu am venit la timp, se scuză Mitică, dar bestia aceasta m-a blocat samavolnic.
    - Vai, dar Rex nu este o bestie! E un cățeluș blând și sensibil. Ca să te lase să treci, trebuie doar să-i reciți câteva versuri frumoase. Preferă sonetul. Ia, spune-i o strofă în metru antic! Ai să vezi cum se dă la o parte.
   Mitică își zise:
   - A dracului situație! Eu nu prea le am cu poezia. Nu-mi trece niciun vers prin cap.
   Au trecut câteva minute bune. La un moment dat, fața i se luminează. A luat o poziție teatrală și, cu o superbă intonație, declamă emfatic:
   - Cățeluș cu părul creț/ Fură rața din coteț...
   Efectul a fost instantaneu. Rex s-a repezit la el drăgăstos și i-a sfâșiat cu nesaț turul pantalonilor.
    

2 comentarii:

  1. Înțeleg că doar turul i l-a sfâșiat. Mă-ncearcă acum tot felul de sentimente contradictorii: poetesa s-angrijorat sau s-a bucurat? Poate... amândouă? Mitică o mai fi rămas cu vreun dram de tandrețe pentru femeie? Că de cafea, cu siguranță nu mai avea chef!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scopul meu a fost atins: cititorul să-și pună cât mai multe întrebări existențiale. Cred că, până la ora asta, v-ați dat deja răspunsurile corecte.

      Ștergere