Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Călduri mari



o schiță veselă de Mihai Frunză

   Hanibal și-a uitat cheile în altă haină, așa că sună la ușă. Îi deschise un bărbat înalt, brunet și cu mustața pe oală. După dimensiuni, pare oala cu supă.
   - Doamna e acasă? întrebă Hanibal profund contrariat.
   - Da, dar este ocupată.
   - Cu ce este ocupată, stimabile?
   - Cu mine.
   - Cum cu tine!? Eu sunt soțul ei, onorabile!
   - Păi, de ce nu spuneți așa, domnule? În acest caz, doamna nu-i acasă. A plecat la țară. Reveniți mâine.
   - Domnule, dumneata ești cretin?
   - Nu, domnule! Sunt creștin, dar nu practicant. Așa că, nu prea sunt credincios.
   - Aha! Am priceput! Ești însurat și îți înșeli nevasta cu Pompilia.
   - Care Pompilia, domnule?
   - Cum care, venerabile? Soția mea și amanta dumitale.
   - Pe amanta mea n-o cheamă Pompilia, domnule.
   - Dar cum o cheamă?
   - Cecilia.
   - Atunci, ce cauți aici, amețitule?
   - O caut pe Cecilia. Dar nu-i acasă. Și ea a plecat la țară. În schimb, am găsit aici altă doamnă și mai frumoasă.
   - E Pompilia, nenorocitule! urlă Hanibal ca un apucat.
   - Ba nu, domnule! E Otilia. Probabil că e amanta celui ce stă aici. Și e din Zimnicea. Dumneavoastră din ce oraș sunteți?
   - Din Galați.
   - Și cum ați nimerit în Turnu-Măgurele, domnule?
   - Cum, aici suntem în Turnu-Măgurele?
   - Da, domnule! Se pare că v-ați rătăcit, mai zise omul și-i trânti ușa în nas.
    Hanibal plecă total buimăcit. La colț, se trezi față în față cu un polițist. Spuse:
    - În ce oraș mă aflu, domnule comisar?
    - În Galați, domnule chefliu. Se pare că v-ați rătăcit rău.
    - Bine, în Galați înțeleg, continuă Hanibal, dar pe ce stradă?
    - Pe strada Turnu-Măgurele, domnule.
    - Aha! Abia acum înțeleg!
    - Înțelegeți cam greu, domnule! Cred că sunteți soțul doamnei Pompilia. A doua casă, pe stânga. Dar să știți că, din cauza căldurilor mari, a plecat la țară...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu