Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Picnic în sufragerie



PICNIC ÎN SUFRAGERIE
o schiță veselă de Mihai Frunză

   - Iubita mea dragă și iubită, zise Hanibal cu un glas ușor sughițat, nu-mi pasă că-i pandemie, așa că vreau să ieșim la tradiționalul picnic de armindeni!
   - Ție nu-ți pasă, cerbul meu micuț și carpatin. Ai noroc că virusurile mor instantaneu în apropierea ta. Dar, mie îmi pasă. Eu nu-s îmbibată cu  bactericid de prune.
   - Și atunci ce propui?
   - Am o idee mult mai sănătoasă, zise Pompilia. Vom petrece picnicul acasă.
   - E aberant, ciocârlia mea! Păi, unde este iarba?
   - Este în sufragerie, pițigoiul meu! Du-te și vezi! Am așternut covorul persan cel verde, pe care l-am primit cadou la nuntă. Tocmai l-am dat jos din pod.
   - O, dar e chiar frumos! remarcă Hanibal. Șoarecii n-au reușit să-l roadă în întregime.
   - Nu-i așa că-i frumos? zice Pompilia. Vom sta întinși pe el, vom mânca mici și vom bea bere pe săturate. Ne vom simți ca pe iarba verde de acasă.
   - Stai, că nu-i în regulă, turturica mea! Lipsesc tufișurile! Eu unde îmi voi face micile ieșiri după bere?
   - M-am gândit și la asta, cintezoiule! Vei ieși în balcon. Îți voi pune olița de noapte lângă ficus.
   - Olița!? sări Hanibal ofensat. Este prea mică și risc să n-o nimeresc!
   - Bine, iubițel! Se rezolvă. Îți voi pune cazanul de rufe.
   - Așa, da! zise Hanibal mulțumit. Să începem picnicul!
   Au mers în bucătărie. Pe plita aragazului au așezat o tablă imensă și grătarul era gata. Pe el, au încăput cu greu cei 80 de mici.
   -Până se fac, hai pe covor! zise Pompilia. Cele 48 de sticle cu bere sunt deja acolo. Bem și facem nebunii.
   De băut, au băut, dar nebunii n-au făcut. Hanibal adormise. Pompilia nu-l vedea prea bine, pentru că micii au umplut casa cu fum. A deschis larg fereastra de la balcon. După câteva minute, în cadrul ferestrei, au apărut două chipuri.
   - Cine sunteți voi? îi întrebă Pompilia puțin mirată. Și cum ați ajuns aici, pentru că noi stăm la etajul 5?
   - Suntem pompierii, zise unul din ei. Ne-au chemat vecinii din cauza fumului.
   - V-au chemat degeaba. S-au ars puțintel micii pe grătar. Dar sunt încă suficient de comestibili.
   - Atunci, ne scuzați! Noi plecăm.
   Brusc, Pompilia are o revelație:
   - Nu plecați, băieți! Dacă tot ați venit, poftiți înăuntru! Sunt mici pe săturate, așa că vă invit la picnic. Și pentru că soțul meu doarme buștean și sforăie abitir, sper că aveți la voi și tulumbele!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu