Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Nasul


NASUL
o schiță umoristică de Mihai Frunză

   - Maestre, te rog să-mi faci cel mai frumos portret. Vreau să-l dăruiesc Pompiliei. Este o femeie superbă și o mare amatoare de pictură. Îmi va pune portretul în sufragerie și în câteva zile de extaz se va îndrăgosti iremediabil de mine.
   - În regulă, domnule! Sunteți cam urâțel, dar mai îndulcim puțin trăsăturile și va ieși ceva frumos. Uite, îl voi schița din câteva tușe.
   Pictorul l-a schițat destul de repede și a zis:
   - Priviți! Nu-i așa că vă satisface?
   - Par adorabil, dar mai am o doleanță!
   - Care?
   - Nasul. Nasul este prea mic.
   - Dar este exact ca năsucul dumneavoastră.
   - Păi, tocmai ăsta-i baiul! Pompiliei, nu știu din ce motiv ocult, îi plac numai bărbații cu nasul mare. Vreau și eu un nas corespunzător! Unul imens.
   - Îl facem îndată imens, aprobă maestrul. Așa e bine?
   - Ei, nu vă zgârciți! Mai puneți vreo trei centimetri! Vreau ca Gerard Depardieu și Constantin Tănase să pară mici copii.
   - Gata! L-am lungit. Mai mult de atât nu se poate pentru că iese din cadru. Acum vă place?
   - Ooooo! Așa da! Ce bărbat provocator am devenit!
   - Da, domnule, dar va apărea altă problemă. Cu nasul acesta imens semănați perfect cu Pinocchio. Riscați ca Pompilia să vă creadă un mare mincinos și să vă urce portretul în pod.
   - Vai de mine! Și ce putem face?
   - Păi, eu propun să abordăm curentul suprarealist și, în loc de un nas imens, să vă pictez două nasuri normale.
   - E o idee, dar nu merge. Dacă-mi pictați două nasuri, Pompilia va crede că am și alt organ pereche și, la un moment dat, va fi decepționată.
   - Păi, îi puteți dovedi că aveți doi rinichi și doi plămâni. Puteți să-i spuneți că aveți și două inimi. Doar n-o să vă spintece ca să se convingă!
   - Ei, lăsați gluma! Eu la alt organ mă refer.
   - La pancreas?
   - Maestre, aveți un simț al umorului exagerat. Îmi pare rău, dar va trebui să renunț la portret.
   - De ce să renunțați, domnule? Avem și o soluție de rezervă infailibilă.
   - Care? Nu mă mai fierbeți!
   - E simplu. Vom intitula tabloul PORTRET CU GUTURAI. Ca artificiu, vă voi picta în timp ce vă suflați nasul. Șmecheria este că, în loc de batistă, veți folosi un cearșaf.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu