Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Jurnalul unui spărgător de bănci

Un detectiv particular aflat pe urmele unui spărgător de bănci... de stat.

   LUNI: Nevastă-mea mi-a zis scurt că vrea o rochie lungă. N-am încotro: va trebui să sparg o bancă.
   MARȚI: Ca vechi patriot, aș vrea să sparg o bancă românească. Imposibil! Am aflat că Banca românească este grecească.
   MIERCURI: La un colț de stradă dau peste o bancă franțuzească. E bună, îmi zic. Francezii sunt de gintă latină, ca și noi. Intru voios și îi zic doamnei de la primul ghișeu: Bonjour, madame! Ea țipă furioasă: Pe cine faci tu madamă, boule?! Ieși afară! Am ieșit rapid pentru că madama pusese mâna pe un presse-papier din fontă în formă de cocoș galic.
   JOI: Am decis: astăzi voi sparge o bancă austriacă. Austriecii ni l-au dat pe Mozart, compozitorul meu preferat, dar ne-au tăiat pădurile. Trebuie să-i pedepsesc! Iată și banca! Încerc să intru, dar ușa este ferecată. Intru în vorbă cu portarul. Îmi zice că banca s-a închis pentru că a fost devalizată de directorul ei. Nemernicul mi-a luat-o înainte! Acum, nevastă-sa are o sumedenie de rochii lungi în insulele Cayman.
   VINERI: Ultima mea șansă este să sparg o bancă rusească. Dacă reușesc, va fi un act reparatoriu pentru că rușii ne-au luat tezaurul. Am căutat toată ziulica o bancă rusească, dar n-am găsit. Cineva m-a sfătuit să merg la Chișinău. Nu pot să merg pentru că n-am pașaport.
   SÂMBĂTĂ: Ca pentru orice om al muncii, este week-end și pentru spărgătorii de bănci. Prin urmare, cobor pe furiș în pivniță și sparg purcelușul. Cu economiile mele dintr-un an, nevastă-mea își va putea cumpăra un sfert dintr-un superb bikini.
                                                    Mihai Frunză  
                                               spărgător de semințe de dovleac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu