Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Turist prin podgorii



   COTNARI= Intru în prima mustărie. O chelneriță slabă îmi pune în față o pastramă grasă și o sticlă cu vin de Murfatlar.
   ODOBEȘTI= Singurul birt din târg mă primește ospitalier. Mă așez. Fața de masă este galbenă. Chelnerul mă asigură că este așa de la grăsimea de gâscă ecologică pe care mi-o recomandă alături de o la fel de galbenă sticlă cu vin de Murfatlar.
   PIETROASA= Cârciuma din sat este cochetă. N-au decât un singur fel de mâncare: ciulama de pui. Gust hulpav. Puiul pare mai degrabă cloșcă. Vreau să-mi dreg gustul cu un vin. Cârciumarul mă asigură că are în pivniță un tezaur rar cu vinuri de aur, descoperit de el la Murfatlar.
   DRĂGĂȘANI= O cramă de lux îmi face cu ochiul. Intru prudent și cu sfială. Pe un perete domină portretul unui tip cam încrezut. Pare un om cu bani și se numește Mugur Isărescu. Chelnerul poartă frac și mă invită să iau loc pe o bancă sculptată cu o emblemă națională. Îmi recomandă specialitatea casei: ostropel de homari, stropit din belșug cu tămâioasă de Murfatlar.
   PANCIU= Aici, merg la un prieten, cunoscut rebusist. Momentul festiv al revederii trebuie sărbătorit cu șampanie. De Panciu?, întreb cu speranță în glas. Nu, amice! îmi răspunde, de Murfatlar!
   TOKAJ= Aflat în Ungaria, în trecere spre Austria, străbat și această celebră podgorie. Dau să mă opresc ca să le degust vinul. Renunț în ultima clipă la vederea unui panou uriaș pe care scrie: Tokaj, oraș înfrățit cu Murfatlar.
   MURFATLAR= Am ajuns aici din greșală, rătăcind drumul spre Jidvei. N-am ce face și intru în prima cramă ce-mi iese în cale. Un vin de Murfatlar! comand cu decizie de neclintit. Chelnerul se uită la mine chiorâș și zice: N-avem! Vă putem oferi doar Cotnari, Odobești, Pietroasa,Drăgășani, Panciu și Tokaj !
                                                  Mihai  Frunză
                                            dezgustător de vinuri



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu