Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


Familia tradițională


o schiță umoristică de Mihai Frunză

   Epigramistul Mitică Catargiu este puțin bulversat. Vine de la biserică, unde l-a afurisit pe colegul său, Hanibal Zacuscă, și unde a ascultat pios predica părintelui Paisie. Acesta le-a spus blajin:
   - Păcătoșilor, să nu vă prind că vă împerecheați cu alți bărbați, că vă ia mama dracului! Numai cu femei, ghiolbanilor! Numai ele vă pot oferi plăcerile vieții! Și voi, păcătoaselor, să vă cuplați numai cu bărbați, curviștinelor! Dacă vă arde să vă iubiți între voi, treaba voastră! Dar să nu vă măritați între voi, că în fundul iadului veți poposi, stricatelor! Altfel, familia tradițională va pieri și n-o să mai avem urmași care să ne plătească datoriile externe. Amin!
   În drum spre casă, Mitică a intrat la idei:
   - Oare ce a vrut să spună preacuviosul? Eu sunt deja împerecheat. Cu Maricica. Și am și trei copii la muncă în Italia. Oare Maricica nu-i femeie? Eu cred că prea este, că are tot ce trebuie în acest scop: protuberanțe berechet, funduleț obraznic și o gură imensă cu care mă cicălește continuu. Sau poate eu nu sunt bărbat!? Ba, sunt! Poate să confirme și Lili, vecina de la parter. Poate să confirme și Mimi, colega mea de serviciu, care susține că eu sunt tatăl copilului ei și nu Gigel, dragul ei bărbat care, cică ar fi impotent cu ea, dar foarte viril cu una Any.
   Copleșit de gânduri, Mitică a ajuns acasă. Pe drum, a călcat neatent într-o groapă de pe carosabil, scrântindu-și o mână.
   - Semn rău! și-a zis. Și pe deasupra, uite și o pisică neagră! Măcar de ar fi de Angora, dar este siameză. Din cauza asta ghinionul va fi dublu.
   Intră încetișor în apartament. Din dormitor, se aude oarece zarvă. Dădu năvală, curios nevoie mare. Maricica era în vârful patului, goală precum Eva fără frunză. Zise uluit, aprinzând lumina, pentru că era cam beznă:
   - Maricico, comoara mea tradițională, ce faci aici?
   - Plajă, iubițel! Nu vezi? răspunse ea cu un glas nevinovat și convingător.
    În acest moment, de sub cearșaf se auzi un tuset. Mitică aruncă albitura la o parte și dădu cu ochii de un tip slăbănog, mic și chel, gol precum Adam tot fără frunză.
   - Maricico, orhideea mea exotică din plastic natural, nu cumva mă înșeli?
   - Iubitule mic și erudit, te rog să nu mă judeci greșit! Părintele Paisie ne-a povățuit să respectăm familia tradițională, care rezultă din unirea unei femei cu un bărbat. Ei bine, cum mă știi că eu sunt o femeie foarte credincioasă, am vrut să fiu și mai tradițională și să mă unesc cu doi bărbați. Și cum tu ești epigramist, am ales un prozator. Să vă fac cunoștință.  El este Mișu, laureat acum zece ani la Râmnicu Vâlcea.
   Mitică ieși tiptil din dormitor și își zise cu ochii la cer:
   - Doamne, dacă Maricica este așa de habotnică, te rog să n-o lași să cadă și în patima dramaturgiei!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu